Detta facebook

Min kille har tagit bort sitt ex på facebook. Jag vet inte hur jag känner inför det.

Eller känna och känna, jag har ju inte med det att göra alls. För han har inte gjort det för min skull, för han tror jag vill det eller för att jag har inte bett honom. Skulle aldrig be om något sånt. För hur svartsjuk och bäng(haha ett skojigt ord i allt allvarligt) jag kan vara så är det inget jag gör.

Hela grejen med att ”ta bort” på facebook är väl rätt konstigt och komplicerad i sig, meningslös eller viktig, jag vet inte.

Han menar att han inte har något att göra med henne längre, så då behöver de inte vara vänner. Men någon stans i mitt lilla svartsjuka huvud så känns det synd. De har levt och bott i hopa, upplevt grejer och fått nya vänner ihop. Och nu så är de inte ens kompisar på fejjan längre. De kommer antagligen aldrig ses igen eftersom de är från olika länder och han inte ens vet var hon bor. De var ihop i flera år. Jag hoppas han inte är ledsen. För det får han vara. Jag är det, för deras skull.

Fast sen, å andra sidan, träffar jag inte heller mitt ex och känner inte att jag behöver det och tar för givet att han känner lika dant. Och det är jag ju inte ledsen över, alls.

Kanske är jag en romantiker på distans.

 

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

