Godnatt, over and out, klart slut.

Jag brukar läsa min egen blogg, för att se hur roligt livet var då eller bara för att lära känna mig själv. Ibland hittar jag kloka saker, så jag kan lika gärna posta det här igen. Typ för ett år sedan:

Jag inte vill vara beroende av någon annan. För att jag är rädd att tappa mig själv. (Precis som att man ändå inte tappar sig själv hela tiden. Ärligt, jag vet inte vad som är jag och vad som är påtryckningen. Från andra människor. Från samhället eller från mig själv för den delen. Gör man det som är bäst för en själv. Knappast.)

Ibland är väl det det som gör mig mest ledsen. Att jag vet att jag behandlar mig själv illa (Obs obs! Nej jag skär eller kräks inte, men ändå.) och bara låter det vara. Ältar mina dåliga sidor och förbannar mig själv.

Är mallig för jag minsann inser vilken svag och dålig person jag är, som t.ex. värderar mig själv utifrån andra. Men sen blir jag neggo för jag då egentligen inte alls gör det som är bäst för mig. Utan bara, är dum?

Alltså. Det är lätt att veta vad man gör fel, men svårt att låta bli.

Mvh, Mia Törnblad.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

