Sova lite nu

Längtar så jäääävla mkt till sommaren. Tänkte att jag ville åka på en veckas charter typ NU, imorn. Men det är ganska värdelöst att vara ”ledig” när man pluggar. Ingen news flash, jag vet.

Åker till London direkt efter nästa tenta, det är bra planerat. Kanske gjorde jag det medvetet. Längtar as as as mkt till det också. Tycker mer att det ska bli roligt än vad jag tycker det ska bli jobbigt att hänga med människor jag inte känner och ej pratar mitt modersmål.

Men jag pratar ju ganska mkt engelska om dagarna nu också. Pappa tycker jag och pojkvän ska prata svenska med varann. OMG vilka konversationer det hade varit.

-Godmorgon!

-Gomorran!

-Ska vi äta F R U K O S T? E N   K O P P  TE?

-Ja tak. Eta little smorgaz.

Nä, skoja. Han är asgrym på svenska, Folkpartiet hade älskat honom. Han kan massa ord och fraser, däribland bajs, snopp, mamma, titta lite, fika lite, äta lite (varför säger han lite efter allt? vem har han tagit efter det? gör vi så?), trött, hungrig, sjuk.

 

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

