Våga

Inser att jag skriver mkt om mitt förhållande. (var sugen på att sätta ” ” till förhållande men då hade väl ngn trott att  det är på låtsas men ville det mer för att det är ett fult ord) Men det är väl för att jag tänker mycket på det. Detta blir väl mitt första riktiga vuxenförhållande. Både som det är fint på ett vis kan jag sakna det man hade som tonåring. Fatta att man gick i gymnasiet i tre år. Det var ju inget man tänkte på, så var det bara. Nu är tre år en fruktansvärt lång tid att gå i skolan enligt mig.

I alla fall.

Såg Revolutionary Road igår och tänkte att det är jag och det är vi. It take guts to live your dream, eller ngt liknande sa en person i filmen. Jag tittade på mina växter som jag själv drivit upp från skott och tänkte att jag kan ju ha växter någon annan stans också. För ett tag kanske.

Lite utav en ångestfilm faktiskt. Stanna eller åka. Göra sig lycklig eller bli lycklig, vara lycklig.

Men boys and girls, glöm inte att det alltid i grund och botten förmodligen är en social konstruktion och att kärlek eller parförhållandet i sig kan göra någon lycklig.

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

