Hjältar

Har känt mig som en utarbetat, överarbetat, underbetald, utsliten äldre kvinna i dag med dålig rygg och ännu sämre minnen. Ni vet en sån som jobbar 10h, bor på tredje våning, kånkar kassar, älskar sina kids men har ingen man, ler ibland när barnen leker och hon är klar med disken som hon diskat under pust och stånk och torkat sig i pannan med baksidan av handen, allt i en film som är lite kornig och grå. Så har jag känt mig.

Efter en natts dålig sömn på grund av en uppfuckad rygg.

Vi har nog alla skäl att kunna kalla oss hjältar om vi vill. Men jag tror många kvinnor i historien är värda en extra klapp på axeln.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

