Mexico & Belize so far

Jag var den som först såg ett djur men Dan vann tävlingen först att se fisk. Också först att se delfin.
Delfin såg vi igår när vi tog båten från belize city till Cay caulker.
Rolig grej, jag såg framför mig att Belize city skulle vara storstad med skyskrapor. Haha åt den tanken, små gulliga hus med två, max tre, våningar ofta byggda i trä. Bilar överallt, kors och tvärs, på små gator som bevandras av människor som till största delen är ättlingar till de afrikaner som fördes hit som slavar för tvåhundra år sedan. Gatustånd med frukt, jerky och bbq chicken och en tandlös gubbe med korta små gråa rasta kallade mig
pretty lady tre gånger.
Här på ön är alla hus färgglada och folk pratar med sån brytning man tänker att de ha på Jamaica eller nåt. Jag blev kallad swedie och förvånades först över hur han kunde veta att jag är svensk, men det var by en sweetie jag var. Vattnet är blått och fiskarna randiga, vårat hotel är som ett större svenskt hus med vita knutar fast här är knutarna röda och huset gult.
Solar med måtta och dricker öl varje dag.

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Mexico & Belize so far

  1. Anonym

    hej Elly hoppas att jag kan skriva så att du får fram mitt meddelande du verkar ha
    de bra våran semester var varm o skön men inte så varmt som du har. kram från mormor

Kommentera

