Måndag morgon

God morgon. Här är klockan nio och jag är glad att jag inte sovit bort heela morgonen. Dan sover fortfarande så jag har haft lite egentid med min telefon. Väntar fortfarande på den dagen jag kommer vakna typ sju och gå upp och greja och köpa frukost och mysa med mig själv som min mamma och ulla brukar göra.
Här sover vi mycket i mörka rum, stängda fönsterluckor eller inga fönster, jag hatar det. För då förvandlas jag till en tonåring som bara sover och sover och inte vill vakna och så har man sovit bort halva dagen och jag blir stressad.
Vi är i iallafall långt nere på Costa Ricas östkust nu, vilda vågor och tät djungel. Men också asfalterade vägar, små hotel, krimskrams och restauranger. Men ganska lugnt om man jämför med playas del coco på
andra kusten. Det var mer som valfritt charterresmål i Sydeuropa, komplett med inkastare, försäljare som säger att det är gratis att titta, dyra priser och rika amerikaner. Bodde i ett sunkit rum, och då hade vi ändå fått ”uppgradrering” efter som det var massa djur i den första sängen, så det kanske bidrog lite till att vi tog bussen därifrån efter en natt.
Nu ska jag gå och handla bröd i bageriet. Sen ska vi äta frukost, lämna in tvätt och gå till stranden.

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Måndag morgon

  1. Anonym

    Hej på er.
    Ni verkar att ha de bra både med motion och att få se mycket.
    Ett tips som du kan kolla på kortspel alltså Chikago de kan man
    spela på två vi har spelat många sånna jag har vunnit dom flesta.
    kramar från din mormor o i dag kallt i Gnesta

Kommentera

