Panamasik övärld

Eller heter det panamansk?

Här är vi i alla fall, högst uppe på Panamas karibiska kust. Någon sa att det skulle vara preeecis som Cay caulker i Belize (där jag underhöll mig själv en dag med grönsaksjos och sushi ni vet), det skulle hen ju aldrig sagt för mina skyhöga förväntningar sjönk med ca tusen poäng eller vad som kan vara rimligt. Inte för att stan här är stor stor men mkt större än Cay caulker, inte ALLS lika mysig, vänlig, välkomnande eller fin. Men, det var mulet och regnade de första dagarna så kanske den inte fått en ärlig chans. Bor fint gör vi iaf, vid havet fast i dorm med sex sängar, men i natt är det bara två till som sover här.

I dag vaknade vi i alla fall till sol! Dan tittade på fotboll och jag drack kaffe på en solstol med min Jo Nesbø bok, Snömannen. Har kommit halvvägs, ganska spännande. Sa efter min förra deckare att jag inte ville läsa fler med så blev det ändå. Kanske hittar något annat nästa gång jag kan byta böcker.

image

Utsikt till höger från solstolen

image

Utsikt till vänster, pool har vi också!

I dag skulle vi cykla igen men cyklarna var så kassa att det inte var värt fem dollar så vi gick till närmsta strand. Fin men inte så badvänlig, mycket surf här och det är ofta det som gäller om man ska kunna ta sig ut för närmst stranden är det fullt av korall och sjöborrar man inte vill gå på. Vi plaskade lite i vattenbrynet och läste på bamse solsängar. Det hade hunnit bli mulet igen så vi smälte inte bort fullt lika snabbt som om det varit sol.

image

Åt middag i stan, men jag hade ont i magen och har fortfarande. Vattnet funkar inte så jag hoppas det är en fis på tvären och inget annat som vill komma ut för det funkar inte heller att spola! Spännande. Lovar att hålla er uppdaterade.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

