T som i turist, tråkigt, tur…

Hej!
Nu är vi här

image

Vi bor på ett mysigt hotell som har såhär fina fönster

image

Snart ska vi åka och titta på ett kaffeplantage och sen en kaffefabrik. Det är typ den enda organiserade utflykten vi gjort på resan. Vet inte om det är bra eller dåligt. Ser fram emot det hur som.

Detta är sista dagen i Guatemala imorn ska vi åka tre olika bussar i sjuhundra år för att komma till Belize igen. Hoppar över Tikal, som ska vara den högsta pyramiden kvar efter mayaindianernas imperium. Men! Vi har sett, och klättrat upp för, en 20m lägre så det får räcka. Vi har inte tid med allt! Och ärligt talar, gamla stenar är inte vår favvogrej. Det är lite ”Jag kom, jag såg, jag tog ett foto”. Sen, jahapp det var det… Far min hade säkert uppskattat det mer.
Vi ska dock titta på andra ruiner i Mexico innan vi åker hem, så med de två vi vart vid innan tycker jag att vi får vår beskärda del.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

