Sluta tjata

Jag blir så avundsjuk.

Är avundsjuka samma som att inte vara handlingskraftig? För jag blir så avundsjuk på de som gör roliga saker, de som livnär sig på att skriva, blogga, fota. Jag vill också rita och skriva. Jag vet ju att jag kan rita och att det får mig att känna mig duktig och sen kanske också får mig att må bra.

Vad är det för månad? Kan man köpa en kalender nu? Eller almanacka kanske det heter, sån där man kan rita själv.

Vet ni hur länge jag velat ha såna Copit-pennor, eller vad de heter, Cockpit kan de ju inte heta. Jag har velat ha det i flera år! Flera, flera år. Typ sen efter gymnasiet för jag gick aldrig den kursen där man fick lära sig att rita med dem men såg vad man kunde göra och blev avundsjuk. Det är typ fem, sex, sju år sedan.

Varför köper jag inte några pennor? Copic hette de visst, googlade nu.

Jag ska köpa Copicpennor och så ska jag rita och känna mig duktig och må bra.

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

