Guldtippar

image

Idag har denna arbetslösa tjej dammtorkat och städat badrummet. Ska dammsuga imorn när det inte hänger tvätt ivägen. För jag har också tvättat, gymmat, handlat, druckit kaffe och läst skvallerblaska i solen tillsammans med en katt och lagat mat. Dagens mattips är att göra sallad med matvete och fetaost. Det var min kompis Louise som bjöd på det en gång, jag minns att hon hade blomkål i (bland annat) och att det var lite festligt. Så ska man laga denna maträtten så måste man ha en grönsak man inte brukar använda. I dag hade jag broad beans, vet inte vad de heter på svenska. Ser ut som en liten sojaböna men smakar gröna ärtor. Kan vara att jag överkokte dom. Ps. Telefonen autocorrectade dammsuga till dykkurs. Försöker den säga mig något?

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

