Ode till Malmö

Så sjukt bitter på detta land. Såklart att när jag inte är hemma så är det fucking värmebölja. Såklart så kommer bland annat Rodriguez till Way out west och jag kan inte gå.
Såklart har det varit lite fint här men man kan inte CYKLA till stranden i denna motherfuckerhåla.
Förlåt Whiteley men idag är vi inte kompisar. Du är för liten och för tråkig, jag blir inte insläppt i gänget så jag blir den buttra tjejen på skolgården som blänger under lugg och tuggar tuggummi uttråkat.
Malmö, förlåt för alla gånger jag varit orättvis och dum. Jag älskar dig och saknar dig. Jag saknar garven, fimparna på gatan, skräpet på möllan kl fyra när marknadsstånden är borta och allt som är kvar är majsblast och mosad frukt. I dag saknar jag till och med att gå upp fem en fredag för att gå och jobba, eftersom jag vet att sen har jag hela helgen ledig att göra precis vad jag vill.

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Ode till Malmö

  1. your blog help me so much, thanks for sharing…

Kommentera

