Nu ska jag blogga:

Här om dagen sa min chef att det är åt helvete att all barnomsorg ska vara privat i England. Att de borde ha det som i Sverige och Tyskland.

För vet ni, är man ensamstående mamma här i England så kostar det mer att ha ungarna på dagis/dagmamma än vad man får i lön. Min kollega är ensamstående mamma till ett barn. Hon tjänar ca 64 kronor i timmen. När hennes son inte är i skolan betalar hon ca 40 kronor i timmen till hans dagmamma.

Imorgon är det torsdag på fredag är det löning. Sen ska jag jobba lördag och söndag och hur mycket OB kommer jag få för det? NOLL! Så, ja det suger ju. 

Lämna en kommentar

Filed under Mig

Kommentera

