Kvällsmat

image

Innan i dag la jag upp detta på instagram. Hm vad skulle det bli? Nudelsallad? Neej. Thai gryta med kokosmjölk? Närmare… Jag åt nämligen en god soppa senast det vankades hämtmat och tänkte att den inte kunde vara så väldigt svår att fixa själv. Tom yam tror jag den kallas och efter lite googling gjorde jag en egen version.

image

Tydligen finns det TomYam-buljong men det hade inte jag, då kan man ta chili och lime istället. Man ska också ha limeblad men det hade jag inte heller. Däremot fanns det citrongräs och koriander bland grejerna nära utgångsdatum så det kändes som det var ett tecken. Älskar billiga hyllan på Tesco. Råkade köpa räkor där också fast tofu är bättre och nog också godare. Oh well, hade jag inte köpt dom hade de kanske slängts.

image

Sen åt jag soppan samtidigt som jag försökte lägga klart mitt pussel jag köpte i London förra helgen för 3 pund. Ett fynd säger jag bara! Önskar jag köpte två.

Translation for Tom and others:
Had a lovely tom yam soup from the local Chinese last week, tried to make my own and it turned out quite well to be honest.

1 kommentar

Filed under Mig

One response to “Kvällsmat

  1. Haha, thanks for the translation Elly. I have to say though, that looks gross! haha.

    Puss och kram (that is the only Swedish I’ve ever learnt, from Dan and Si)!

Kommentera

